Пређи на главни садржај

Истакнути

Sansevierie - biljke zmije 🐍🐍🐍

Nedavno sam pisala o litopsima - biljkama koje nisu kaktusi, ali su podjednako fascinantne. U ovom postu ću ponovo pisati o biljkama koje nisu kaktusi, ali su meni jako zanimljive, a vjerujem da će biti zanimljive i mojim čitaocima. Te biljke su sansevierie, u narodu poznate kao svekrvin jezik, biljke zmije ili sabljice. Sansevierie, za razliku od litopsa, su prilično poznate na našim prostorima i često se uzgajaju kao kućne. biljke. Cijenjene su zbog svoje nezahtjevnosti i specifičnog izgleda (slika ispod) zbog kojeg svaki prostor čine zanimljivim.   Razne vrste Sansevieria Porijeklom su iz Afrike, sa Madagaskara, i iz Južne Azije. Listovi mogu biti tanki ili debeli, i izrastaju iz rizoma koji su najčešće podzemni. Zbog nedavnih otkrića iz molekularne filogenije, sansevierie su uvrštene u rod biljaka Dracaena, tako da je službeno njihov naziv sada Dracaena umjesto Sansevieria, ali Sansevieria je još uvijek naziv koji se najviše koristi među uzgajivačima, tako da ćemo i u ovom tekstu n

Zašto kaktusi?

Dok pokušavam da napišem efektan uvod, prisjećam se svog prvog susreta sa kaktusima. To je vjerovatno bilo još u osnovnoj školi, gdje je većina učionica na prozorima imala saksije sa raznim biljkama. Uglavnom su to bili kaktusi, logičan izbor ukoliko je cilj bio da se odbiju radoznali dječiji prstići. Cilj je postignut, kaktusi su ostali netaknuti, a ja sam razvila fascinaciju biljkama koje su mi izgledale skoro vanzemaljski. 
Premotajmo par godina unaprijed, i ja kupujem svoj prvi kaktus. Neke dobijam kao poklon, i tako proširujem kolekciju koja sada broji nekoliko primjeraka. Onda pravim prve početničke greške i gubim interesovanje. Zatim dolazi 2020. godina i sa njom korona. Višak vremena i novca dovodi do toga da se zaljubljenost u kaktuse ponovo rasplamsava, a moja kolekcija eksponencijalno raste. Sa rastom kolekcije nastaje i potreba za sticanjem znanja o uzgoju različitih vrsta kaktusa. Tu uviđam oskudicu domaćih web stranica koje se bave kaktusima. Upravo to je jedan od razloga zašto pokrećem ovaj blog, da kaktusarima amaterima (kao što sam i sama jedna od njih) pružim neke zanimljive i korisne informacije. 
Moji postovi će se bazirati na kaktusima koje posjedujem u svojoj kolekciji, o kojima mogu da dam informacije iz prve ruke i podijelim sopstvena iskustva. Nisam literarni talenat, niti imam smisla za dizajn i fotografiju, tako da ne očekujte savršeno napisane postove sa profesionalno odrađenim slikama. Ipak, možete da očekujete tačnost informacija i strastven pristup tematici. Nadam se da će to biti dovoljan razlog da se družite sa mojim bodljikavcima!

Коментари

Популарни постови